איך משקיעים בנדל"ן בצורה נכונה?

ישראלים רבים המחפשים להשקיע את כספם בוחרים בהשקעה בנדל"ן כהשקעה המשתלמת ביותר ועם השנים יותר ויותר ישראלים בוחרים לבצע השקעות מסוג זה. רבים בוחרים לבצע רכישה של נכסים לשם השכרה לדיירים או לשם רכישה ומכירה במחיר גבוה יותר.

חשוב לציין שכמו בכל השקעה גם בהשקעות בנדל"ן יש סיכונים אבל צריך לנסות לצמצם אותם ככל הניתן.
לכן, הדבר החשוב ביותר לפני שמבצעים השקעה בכל תחום ובעיקר בנדל"ן היא להכיר את השוק ולבצע בדיקות רקע מתאימות טרם ההשקעה.

רבים מהאנשים בעלי הון שהיו מעוניינים להשקיע בנדל"ן מפחדים משלב חקר השוק ולא מעוניינים לצאת לעבודת שטח בתחום- המטרה בחקר השוק היא לחקור את המקום הספציפי בו אנחנו מעוניינים להשקיע.
הרעיון במחקר הוא לאסוף מידע רלוונטי עבורינו באמצעות סיבוב בשטח עצמו, תשאול דיירים לגבי המחייה באיזור, מחירים וכו' במטרה להכיר את האיזור טוב יותר וכן את הדברים החיוביים בו ואת הליקויים בו.

בהמשך כדאי לברר עם העירייה מה התוכניות העתידיות לשכונה וכיצד הם יוכלו להשפיע על ההשקעה שלכם.
לאחר שיש בידכם את כל המידע הרלוונטי ואתם מתחילים לראות דירות, לא כדאי להסתפק בכמה דירות בודדות אלא גם כאן- לחקור ולראות כמה דירות בשכונה, להכיר את ההבדלים בינהן ולהבין מה עונה על הצרכים והדרישות שלכם ויהפוך את ההשקעה שלכם למשתלמת.

לאחר שמצאתם דירה ספציפית בה אתם מעוניינים להשקיע חשוב לבדוק מה התוכניות העתידיות של הבניין האם מתכונן הליך פינוי בינוי ואם כן מתי, כך תוכלו לאמוד האם ההשקעה רלוונטית ומשתלמת בעבורכם.
בנוסף, פעמים רבות מתוכננים שינויים בשכונה עצמה ולא בבניין כך שהשכונה תהפוך לאטרקטיבית יותר וערך הנכס שלכם יעלה.

משקיעים המעוניינים להשקיע מבלי להסתובב בשטח להתרשם ולחקור לא יצליחו למקסם את ההשקעה שלהם ולהפוך אותה להשקעה המשתלמת ביותר בעבורם ויכולים להשקיע ולהתאכזב בהמשך כיוון שישתנו התוכניות בבניין והם לא ידעו על כך מראש כי לא ביררו בירור מעמיק קודם לרכישה.

לסיכום, השקעות בנדל"ן יכולות להיות מניבות וטובות אבל כדי שאכן יהיו כך, חשוב מאוד לבדוק את השטח בדקדוק ולפרטים וכך תוכלו לאמוד את הרווחים העתידיים שלכם מהנכס.