טיפים משפטיים שחשוב להכיר בפתיחת עסק

רבים מחליטים לצאת לדרך עצמאית ולפתוח עסק. עולם העסקים הוא מורכב ורובנו לא מכירים את החוקים שבו ומה כדאי או לא כדאי לעשות בעסק. אחרים, פותחים את העסק שלהם ומגלים בדיעבד שהיו צריכים לעשות דברים אחרת ולא ידעו ומשלמים על כך מחיר כבד.

כדי שלא יווצרו מצבים של אי ידיעה, קיבצנו כאן מספר טיפים בתחום המשפט שחשוב מאוד להכיר בתהליך פתיחת עסק חדש כדי להימנע מסיטואציות לא נעימות ומבעיות עתידיות.

כעסק חדש חשוב מאוד להיות מלווה על ידי עורך דין, מותאם לעסק שלכם.
רבים מקימים עסקים ובהתחלה מרגישים כי הם לא זקוקים לייעוץ עורך דין, חשוב לזכור כי כדאי לשלם לעורך דין מראש ולהתייעץ איתו על פעולות עסקיות מאשר לטעות משפטית ולשכור עורך דין לטיפול בבעיות שנוצרו.
כך תוודאו שאתם מנהלים את העסק שלכם בצורה הטובה והנכונה ביותר ללא טעויות משפטיות העלולות לסבך אתכם בהמשך.

הדבר השני, שחשוב לזכור מהרגע שפותחים את העסק הוא לא לסמוך על דברים שנאמרים בעל פה,  הכוונה היא שכל עניין עסקי והסכמים צריכים להיות מגובים בכתב.
כל דבר הכולל תקשורת והסכם עם צד אחר שקשור לעסק צריך להיות מלווה באסמכתא, כיוון שכשהדברים רשומים לא יכולות להיות טענות מהצד השני ולא יוכלו לשנות את הגרסה להסכם.

הדבר השלישי, שרבים לא מייחסים אליו חשיבות הוא נושא הביטוחים.
ביטוח העסק הוא משמעותי ביותר לא חשוב במה עוסק העסק, כמובן שלכל תחום יש את הביטוחים הרלוונטים עבורו, אבל צריך לבטח אתכם, את העובדים שלכם ואת הלקוחות שלכם כדי להמנע מפגיעות ותביעות עתידיות. 
ניתן להעזר בסוכני ביטוח שיתאימו עבורכם את הביטוחים הרלוונטיים ויסבירו לכם על סוגי הביטוחים והכיסויים.

הדבר הרביעי והאחרון ונוגע לעסקים המתנהלים מול לקוחות בעבודות "פרויקט", הוא להציג ללקוחות שלכם את התנאים לעסקה מראש, הכוונה היא לרשום בכתב את תנאי התשלום, תאריכים וכל דבר המצופה מהלקוח, כך הלקוח לא יוכל להגיד לכם שהוא לא ידע והכל יהיה מעוגן ב"חוזה" מנוסח וברור ללקוח.