בזכות הקורונה: לומדים אנגלית באפליקציות

כבר לא חייבים להוציא הרבה כסף כדי ללמוד אנגלית: מגפת הקורונה ועידן הדיגיטל שינו את חוקי המשחק והולידו כמה אפליקציות – וביניהן אפליקציה ומיזם תוצרת כחול-לבן - המסייעות לאנשים בכל רמות הידע לשפר את האנגלית שלהם בצורה מתודית, חווייתית וחדשנית. הכירו את הדרך ללמוד אנגלית בלי לצאת מהבית - ולשלם על שיעור פרטי פחות מאשר על מנת פלאפל.

לא משנה במה אתם עוסקים, סביר להניח שגם אצלכם השפה האנגלית תופסת חלק משמעותי מהחיים. זוהי שפת המדע, הטכנולוגיה, האקדמיה, ההיי-טק והעסקים. 

בשנים האחרונות הפכה האנגלית ל'סלקטור' ולכרטיס כניסה למשרות נחשקות במגוון תחומים בחברות מובילות בארץ ובעולם, ובעקבות זאת החלה נהירה לקורסים ולמסלולי הכשרה שבהם ניתן ללמוד את השפה בצורה יסודית.

אנגלית כחול-לבן

בין האפליקציות הרבות בולטת במיוחד אחת משלנו, תוצרת כחול-לבן: i-fal, אפליקציה ללימוד אנגלית שהוקמה בשנת 2020 במטרה להפוך את לימודי האנגלית לחווייתיים, אינטראקטיביים ונגישים לכולם. בעקבות מגפת הקורונה החליטו מפתחי האפליקציה להכניס בה טוויסט קטן אך משמעותי – והתאימו אותה לילדים, למבוגרים, למתחילים ולמתקדמים. 

האפליקציה החדשה מאפשרת למעשה לכל אחד, בכל רמה, לשפר את כישורי השפה שלו, לחזק את השליטה שלו באוצר המילים ואת יכולת ההתבטאות – וללמוד אנגלית לכל מטרה: בשביל הכיף או על מנת להתפתח במישור המקצועי. 

הקץ ללימודים המסורתיים? 

השנתיים האחרונות שינו הרבה מאוד דפוסי חשיבה מקצועיים, עסקיים וחינוכיים. ארגוני ענק עברו לעבוד מהבית, אוניברסיטאות עברו ללמד בזום, ולא פעם עולה השאלה – האם הגיע הקץ ללימודי השפות המסורתיים, המתבצעים בכיתה מלאה מורה ותלמידים.

נכון להיום, ובהיעדר מידע ודאי מתי הקורונה צפויה להיעלם מחיינו (אם בכלל), ניתן לראות כי קורסים פרונטליים ממשיכים להתקיים, לרוב במתכונת מצומצמת מזו שהייתה נהוגה בעבר. בד בבד יש מגמה הולכת וגוברת למעבר ללימודים מקוונים ו'עצמאיים', שבהם כל אחד לומד בקצב שלו. כך, לדוגמה, ב-i-fal הישראלית אפשר ללמוד אנגלית במתכונת של שיעורים אחד על אחד עם מורה מקצועי ממאגר של מורים מכל העולם, בשיטה המועדפת על התלמיד – זום או טלפון. 

האפליקציה, כדרכן של אפליקציות, עושה עוד הרבה דברים מעבר לחיבור בין התלמיד למורה: שולחת תזכורות, מספקת דוחות המציגים את רמת האנגלית של התלמיד ומספקת מעקב אחר ההתקדמות בזמן אמת. בנוסף, בסוף כל שיעור מקבל המשתמש דוח המכיל את המילים והמשפטים החדשים שנלמדו במהלכו. כמו כן יופיעו משפטים ומילים שלא נהגו נכונה (לצד הדרך הנכונה לומר אותם), והמשתמש יוכל להמשיך לתרגל באמצעות משחק מילים באפליקציה. בשורה התחתונה,  האפליקציה מחברת בין שני יסודות חשובים ללימוד נכון: המגע האנושי לצד השימוש ביכולות הטכנולוגיות.  

הקורונה שברה את השוק

אחד היתרונות הגדולים במציאות החדשה שנכפתה עלינו היא המחירים הנמוכים שהצרכן נהנה מהם בחלק מהשירותים והענפים. כמו הופעות סטנד-אפ שעברו לזום והפכו נגישות מבחינה כלכלית לכל אחד – כך גם עולם הלימודים המקוונים תרם לירידת מחירים משמעותית. קורסים שבעבר עלו אלפי שקלים שינו את פניהם לקורסים מקוונים, ומחיריהם נחתכו ב-50% ואף יותר.

ואם לא די בכך, האפליקציות החדשות שצצו בשנתיים האחרונות הורידו את המחירים עוד יותר: בחלק מהאפליקציות ניתן למצוא שיעור פרטי במחיר של פחות ממאה שקלים – משהו שעד לפני שנתיים היה נשמע מופרך לחלוטין. ב-i-fal הישראלית אף הלכו רחוק יותר: האפליקציה מציעה שיעור פרטי באורך של 25 דקות במחיר של כ-16₪ (!), עם  שיעור ניסיון חינם. 

האם בבוא היום, כשהקורונה תיעלם מחיינו (הלוואי!), הציבור יחזור לבתי הספר הפיזיים ולקורסים הפרונטליים? ימים יגידו. עד אז, האנשים מצביעים ברגליים (או יותר נכון בידיים) – ומשתמשים יותר ויותר באפליקציות החדשות ללימודי אנגלית.